קטגוריות
ניהול חברה צומחת - לא "סתם" ניהול

5 תיקוף- איך לבסס את הנחות היסוד

אמרתי בפוסט הקודם שהפיצוח של רעיון עסקי מייצר מטפורה. מטפורה היא בסיס לסיפור שבו אני מתאר איך העסק מתנהל אבל, אני צריך להיזהר מאד בזווית ממנה הסיפור מסופר- היא חייבת להיות זו של הלקוח ולא שלי. הרבה אנשים טועים לחשוב על עסק כמו ציידים: "אני יוצא למקום שבו יש לקוחות פוטנציאליים, שם להם פיתיון, הם […]

קטגוריות
ניהול חברה צומחת - לא "סתם" ניהול

4 פיצוח או במילים אחרות- איך ליצור disruption

כתבתי על זה שצריך כל הזמן ליזום מהלכים חדשים ("ורטיקלים"): בין אם אנחנו מרגישים שהאסטרטגיה שלנו ממצה את עצמה והגרף שלנו הולך להתיישר, בין אם על מנת לאזן סיכונים ובין אם אתם כמוני- התנעתם משהו והוא כבר התחיל לרוץ אז מחפשים עוד משהו להתניע. השאלה היא, להתניע מה?! קודם אומר מה לא: בוודאי קראתם את […]

קטגוריות
ניהול חברה צומחת - לא "סתם" ניהול

3 – מוחשי ושאינו: מה צריך לנהל, חוץ מאסטרטגיה?

חוה"מ פסח 2021, הקורונה עושה fade out בישראל ואני עושה מסע קניות ראשון אחרי שנה, של דברים שהם לא מיידיים ולא הצטיידות במזון כפי שכינינו את זה. בחנויות לא מעטות אני מוצא סחורה של השנה שעברה במחירים של השנה הבאה. מה קרה? בשעה שחלק מענף הריטייל עבר לרשת וצמח כמו משוגע כשאנשים ישבו בבית וטיפסו […]

קטגוריות
ניהול חברה צומחת - לא "סתם" ניהול

1 – וקטור אסטרטגי

היתה לי שיחה לאחרונה עם בעלים ומנכ"ל של חברה שפעם הצעתי לו לנהל עבורו את החברה שלו ולשחרר אותו לעסקיו האחרים. הוא נחרד מהרעיון לוותר על תפקיד המנכ"ל של החברה המשפחתית ולהעביר אותו לאדם שאינו חלק מהמשפחה, אבל המצב אינו משתפר – כשחיים מסל מוצרים מסויים ומלקוחות מסויימים והמחירים יורדים קצת: אנחנו נאלצים להתאים את […]

קטגוריות
ניהול חברה צומחת - לא "סתם" ניהול

2 – "ורטיקלים", או בעברית אסטרטגיה מרובה

בכל שיעור שנגע אי פעם בניהול אסטרטגי כנראה שעלתה הדוגמא של דגם T של פורד, כמודל אידיאלי וכמופת למיקוד אסטרטגי- חברה שייצרה מוצר אחד ואפילו צבעה אותו בצבע אחד. אף אחד מאיתנו לא ראה פורד דגם T נוסע ברחובות מכיוון שזה היה נורא מזמן ואין לנו מאז הרבה דוגמאות מוצלחות. זה היה נכון בעולם עם […]

קטגוריות
ניהול חברה צומחת - לא "סתם" ניהול

"כך שתיווצר צמיחה" (הקדמה)

לאחרונה נראה לי שהחיים מתחילים בויקיפדיה. לכבוד סדרת הפוסטים החדשה – "ניהול חברה צומחת – לא "סתם" ניהול" התחלתי בחיפוש ההגדרה לניהול בויקיפדיה ולשמחתי, מי שכתב את הערך לא אכזב אותי. הוא מתחיל במשפט: "ניהול הוא תהליך או אוסף הפעולות של הנהגה והובלה של ארגון." ולא מסיים במילים: "כך שתווצר צמיחה". אז אם שאלתי את […]

קטגוריות
ניהול אסטרטגי

לטוב ולרע – רובין הוד (העסקי) מת

פעם קראתי ספר שנקרא "אם תפגוש את הבודהה בדרך, הרוג אותו". אני נאלץ להוסיף לרשימת החיסול את רובין הוד האהוב והזכור לטוב ולפני שאקים לעצמי שונאים, הרשו לי להסביר למה. השבוע (11/6/20) התפרסם מאמר מאמר במוסף כלכליסט שהכותרת שלו נפתחת ב- "שעת הזאבים" וכותרת המשנה ב- "הכרישים מריחים דם". אם לא הייתם חזקים בספרות זה […]

קטגוריות
ניהול אסטרטגי

האם בעקבות המשבר, אסטרטגיה תתפוס את מקומן של המכירות?

השבוע אמר לי מנכ"ל של קבוצת חברות מוכרת ש- "אין דבר כזה מכירות. אי אפשר לרוץ ולעשות עסקה מעכשיו לעכשיו ואחר כך לרוץ ולעשות את זה עוד פעם ועוד פעם- כל פעם מחדש… אם האסטרטגיה נכונה אז יש המשכיות והתפתחות ביחסים עם הלקוח."  בואו נחזור רגע למכירות קלאסיות עם "חצי נלסון" ועם "שרשרת ה- כן(ים)", אז […]

קטגוריות
ניהול אסטרטגי

חמישה דברים שכל מנכ"ל צריך לעשות על מנת להיחלץ בשלום ממשבר הקורונה

השוק, בתחושה שלי, נחלק למי שקם והסתער קדימה לחזור לפעילות ומי שעדיין מחכה. לא ברור מחכה למה. מה שקורה עכשיו ביציאה מהמשבר מזכיר לי את הנפילות מהאופניים בילדות:היו כאלה שהיו מסתכלים לרגע סביב, קמים ועולים חזרה ורק אחרי 20 מטר מחשבים מסלול מחדש. קודם כל מתחילים לזוז. היו לעומתם גם אלה שלוקחים את האופניים ביד […]

קטגוריות
ניהול אסטרטגי

למה מצפים מאיתנו בהיחלצות ממשבר הקורונה

נזכרתי לאחרונה בשיחה שהיתה לי פעם עם השותף המייסד והמנכ"ל בפועל של משרד עו"ד בעל מספר סניפים בארץ ובאירופה. הוא העלה בפני דילמה כזו-אני מבלה הרבה יותר מדי זמן בפיתוח העסקי של המשרד, במכירות ובפיתוח המותג, ובניהול העבודה עצמה. אני לא עובד על תיקים מעניינים למרות שבהחלט יש לי מה לתת כאיש מקצוע ואני מאד […]