Categories
ניהול אסטרטגי

למה מצפים מאיתנו בהיחלצות ממשבר הקורונה

נזכרתי לאחרונה בשיחה שהיתה לי פעם עם השותף המייסד והמנכ"ל בפועל של משרד עו"ד בעל מספר סניפים בארץ ובאירופה. הוא העלה בפני דילמה כזו-
אני מבלה הרבה יותר מדי זמן בפיתוח העסקי של המשרד, במכירות ובפיתוח המותג, ובניהול העבודה עצמה. אני לא עובד על תיקים מעניינים למרות שבהחלט יש לי מה לתת כאיש מקצוע ואני מאד נהנה לעשות את זה. אני גם לא כל כך מצליח להגיע למהלכים אסטרטגיים שהם מעבר לדברים מידיים. הסיבה היא שהשותפים האחרים והמנהלים במשרד, על אף שהם מסוגלים להביא עבודה פה ושם  וגם לנהל את התחומים שלהם, לא לוקחים את המותג ואת צבר העבודות קדימה. הם לא חושבים מספיק רחב, לא מספיק ורסטיליים ביכולות ולא באמת מרגישים את כובד האחריות:
הם לא מבינים שאם אני מוריד רק 10% מכח ההנעה קדימה, על כל מה שהוא דורש, החברה תלך אחורה וזה מדרון חלקלק!
יכול להיות שאני מבלבל את הדברים שהוא אמר לי עם דברים שאמרו לי אחרים כיוון שדברים באותה הרוח אמר לי בעלים של משרד אדריכלים גדול ובעלים של חברת היסעים וחברה לשירותי מחשוב וגן אירועים…
כמנהל ולפני כן כבעל עסק עצמאי, גם אני הייתי בתחושה שכולם עושים את העבודה שלהם כשאני עושה את התוצאות. לא בגלל שאני נפלא מכולם אלא בגלל שאני כמי שמוביל את החברה "עובד אצל התוצאות של הלקוחות".
זו נקודת הפתיחה שלי, לשם אני חותר ואם אתם רוצים להבטיח שתהיו חיוניים לחברה- זה מה שצריך להגיע בסוף אל השולחן.

!Be the Rainman – make it happen